Handelsbetingelser

Velkommen til Globe Buddy

Disse handelsbetingelser og vilkår gælder for vores webshop på www.globebuddy.dk (herefter globebuddy.dk).

GENERELLE OPLYSNINGER
Webshoppen globebuddy.dk ejes og drives af Globe Buddy ApS (”Globe Buddy”).

Globe Buddy ApS
CVR: 40537422
Gethersvej 30B, 3. th.
DK-8900 Randers C
E-mail: hello@globebuddy.dog
Telefon: +45 4123 4979

Hvis du har spørgsmål til disse betingelser eller Globe Buddy, brug da venligst vores kontaktformular på globebuddy.dk.

Vores kontoradresse er:
Globe Buddy ApS
Agro Business Park
Niels Pedersens Allé 2
DK-8830 Tjele

Vores lageradresse er:
Søllerupvej 17A
DK-4681 Herfølge

PRØVEPAKKER
Vi har p.t. ingen prøvepakker. 

PRISER
Alle priser, der er oplyst på siden, er inkl. 25% moms og andre afgifter. Priser er i danske kroner (DKK).

FORBEHOLD
Vi tager forbehold for prisændringer, tastefejl og udsolgte varer.

RABATKODER
Hvis du har en rabatkode, du ønsker at anvende til dit køb i webshoppen, så skal du indtast koden i rabatkodefeltet, som du finder i indkøbskurven.

KØB & BETALING
For at handle på globebuddy.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb. Herefter går din ordre videre til globebuddy.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.

På globebuddy.dk kan der betales med:

  • VISA
  • Mastercard 
  • Dankort
  • MobilePay
Vi tager ikke kortgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Din betaling vil blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse (SSL), så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uautoriserede tredjeparter. Vi garanterer, at vi ikke gemmer dine betalingsoplysninger på vores egen server. Globe Buddy har ikke adgang til dine betalingsoplysninger på noget tidspunkt.

FRAGT & LEVERING
Vi leverer fragtfrit ved et samlet køb på 299 kr. eller mere.
Ved et samlet køb under 299 kr. koster fragt 59 kr. Fragten oplyses før betaling.

Vi bruger GLS som fragtpartner. Vær derfor opmærksom på:
  • Pakker til privatlevering må veje max 30 kg. Pakker over 20 kg til privatlevering leveres kun i stueplan.
  • Pakker til GLS PakkeShops må veje max 20 kg.
  • GLS leverer ikke i weekenden eller på helligdage, når der er valgt privatlevering. GLS leverer til alle GLS PakkeShops i Danmark, der har lørdagsåbent.
  • GLS har ikke mulighed for at ringe til dig inden levering.

Fragtpriserne er sat i forhold til, hvad vi betaler GLS, og er derfor så fair som muligt for dig som kunde.

Levering til GLS PakkeShop
Leveringen sker til den pakkeshop, du valgte, da du lagde din bestilling. I sjældne tilfælde er det ikke muligt for GLS at levere til den valgte pakkeshop. Det kan være fordi, pakkeshoppen ikke har plads eller er lukket. I disse tilfælde vil GLS levere til den pakkeshop, der er nærmest den, du har valgt.

Når din forsendelse er leveret til pakkeshoppen, vil du modtage en e-mail og sms om, at den ligger klar til afhentning. Husk at medbringe gyldigt ID, når du skal hente pakken. Vær opmærksom på, at din ordre kan være sendt i mere end én pakke.

Levering til hjemmet (privatlevering)
Ved privatlevering bliver din ordre leveret på den adresse, du valgte, da du lagde din bestilling. Det sker typisk i tidsrummet kl. 7-16 på hverdage.

Vælger du privatlevering, så skal du være opmærksom på, at du skal være hjemme, da GLS ikke stiller pakken uden kvittering, medmindre du benytter dig af fleksibel hjemmelevering med GLS Fuldmagt via deres hjemmeside. Uden en GLS Fuldmagt tager GLS pakken med til nærmeste GLS PakkeShop.

Fleksibel hjemmelevering med GLS Fuldmagt gør, at du slipper for at sidde derhjemme og vente på din pakke. GLS kan f.eks. stille pakken i carporten, foran hoveddøren eller lignende. Vær opmærksom på, at denne leveringstype ikke egner sig til etageejendomme, og at GLS ikke har adgang til opgange med dørtelefon. Levering med GLS Fuldmagt er på eget ansvar. Når pakken er afleveret på adressen på det aftalte sted, ophører GLS’ erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning. Du kan lave en GLS Fuldmagt her

Levering til arbejdsplads/erhvervsadresse
Når du vælger fragtbetingelsen "GLS til arbejdsplads/erhvervsadresse", får du leveret din pakke til din arbejdsadresse eller en erhvervsadresse. Bemærk, der skal være et registreret erhverv på adressen. Under personlige oplysninger kan du indtaste den alternative adresse (erhvervsadressen).

Leveringstid
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage. Ordre modtaget inden kl. 12 på hverdage afsendes som udgangspunkt samme dag. Der tages forbehold for force majeure samt spidsbelastninger. Vi sender alle ugens hverdage med GLS. Du vil modtage et pakkenummer til tracking, så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.

Vi leverer hverken til udlandet, eller Færøerne og Grønland.

FORTRYDELSESRET
Når du handler hos globebuddy.dk, har du fortrydelsesret i 14 dage fra modtagelse af varen. Blot kræver vi, at varen ikke er brugt, og at varen returneres i originalemballage. Fortrydelsesretten omfatter ikke prøvepakker bestilt uden betaling. Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Bemærk, at du skal sende pakken retur til vores lageradresse og altså ikke en pakkeshop.

Ønske om brug af fortrydelsesret skal sendes til hello@globebuddy.dog. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.

Returvarer skal sendes til:
Lagerkompagniet
Att.: Globe Buddy
Søllerupvej 17A
DK-4681 Herfølge

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. Vi forbeholder os retten til at opkræve omkostningerne ved den håndtering, der sker med uafhentede pakker (returforsendelse, ekspeditionsomkostninger m.v.). Vi opkræver et gebyr på 100 kr. for forsendelses- og administrationsomkostninger i forbindelse med uafhentede pakker. Samme vilkår gælder, hvis du har valgt privatlevering og nægtet modtagelse.

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen, dog forudsat vi har modtaget varen retur fra dig. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.

REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Det vil sige, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Reklamationsretten omfatter ikke prøvepakker bestilt uden betaling.

Hvis du modtager en forkert vare, beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen ved hurtigst muligt at sende den rigtige vare. Globe Buddy fremsender straks en ny vare til dig, når vi har modtaget den forkerte vare retur. Dine udgifter vedr. forsendelse og forsikring af pakken, refunderes direkte til dig.

Ønske om brug af reklamationsret skal sendes til hello@globebuddy.dog. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af reklamationsret. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal varen indsendes til os på følgende adresse:

Lagerkompagniet
Att.: Globe Buddy
Søllerupvej 17A
DK-4681 Herfølge

KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på e-mail: hello@globebuddy.dog. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du følgende muligheder:

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hello@globebuddy.dog.

Øvrige links:

Senest opdateret: 18. juli 2022