Handelsbetingelser
Velkommen til Globe Buddy
Disse handelsbetingelser og vilkår gælder for vores webshop på www.globebuddy.dk (herefter globebuddy.dk).
GENERELLE OPLYSNINGER
Webshoppen globebuddy.dk ejes og drives af Globe Buddy ApS (”Globe Buddy”).
Globe Buddy ApS
CVR: 40537422
Messingvej 46A
8940 Randers SV
Danmark
E-mail: hello@globebuddy.dog
Telefon: +45 5377 5457 (mandag til fredag kl. 09:00-13:00)
Hvis du har spørgsmål til disse betingelser eller Globe Buddy, brug da venligst vores kontaktformular på globebuddy.dk.
ABONNEMENT
Det er muligt at vælge en abonnementsløsning på et udvalg af foderprodukter på vores webshop. Ved dette opnår du en besparelse i forhold til normalprisen. Besparelsen oplyses på siden. Vi sender dig en bekræftelse på e-mail, når du har valgt abonnement på de ønskede varer. Du vil modtage en e-mail forud for dine forsendelser, og du har desuden altid mulighed for at tilpasse dine forsendelser, hvis det måtte være nødvendigt - dette gøres via din brugerprofil på globebuddy.dk.
Hos Globe Buddy er der ingen binding og altid fuld fleksibilitet. Det er nemt at holde pause, ændre eller opsige dit abonnement. Du logger bare ind på vores hjemmeside og foretager de ønskede ændringer.
PRISER
Alle priser, der er oplyst på siden, er inkl. 25 % moms og andre afgifter. Priser er i danske kroner (DKK).
RABATKODER
Hvis du har en rabatkode, som du ønsker at anvende til dit køb i webshoppen, så skal du indtast koden i rabatkodefeltet, som du finder i indkøbskurven. Der kan kun anvendes én rabatkode pr. ordre.
KØB & BETALING
For at handle på globebuddy.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.
Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb. Herefter går din ordre videre til globebuddy.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.
På globebuddy.dk kan der betales med disse primære betalingskort:
- VISA
- Mastercard
- Dankort
- MobilePay
Ønsker du at anvende øvrige betalingskort, kan du på forsiden nederst se, hvilke der p.t. er anvendelige. Bemærk det ikke er muligt at anvende MobilePay og Dankort i forbindelse med køb på abonnement.
Vi tager ikke kortgebyr. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Din betaling vil blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse (SSL), så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uautoriserede tredjeparter. Vi garanterer, at vi ikke gemmer dine betalingsoplysninger på vores egen server. Globe Buddy har ikke adgang til dine betalingsoplysninger på noget tidspunkt.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Din betaling vil blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse (SSL), så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uautoriserede tredjeparter. Vi garanterer, at vi ikke gemmer dine betalingsoplysninger på vores egen server. Globe Buddy har ikke adgang til dine betalingsoplysninger på noget tidspunkt.
Træk på dit kort ved abonnementer
Hvis du får et nyt kort, bedes du sende os de nye kortoplysninger.
Vi sletter selvfølgelig de gamle.
Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.
Du kan også gøre indsigelse hos din kortudbyder (typisk din bank), hvis du opdager, at der er blevet hævet beløb, du ikke har givet tilladelse til. Du skal gøre indsigelse hurtigst muligt og senest 8 uger efter betalingen, med mindre der er aftalt andet.
FRAGT & LEVERING
Vi leverer fragtfrit ved et samlet køb på 399 kr. eller mere.
Ved et samlet køb under 399 kr. koster fragt 59 kr. Fragten oplyses før betaling.
Vi bruger GLS som fragtpartner. Vær derfor opmærksom på:
- Pakker til privatlevering må veje max 30 kg. Pakker over 20 kg til privatlevering leveres kun i stueplan.
- Pakker til GLS PakkeShops må veje max 20 kg.
- GLS leverer ikke i weekenden eller på helligdage, når der er valgt privatlevering. GLS leverer til alle GLS PakkeShops i Danmark, der har lørdagsåbent.
- GLS har ikke mulighed for at ringe til dig inden levering.
Fragtpriserne er sat i forhold til, hvad vi betaler GLS, og er derfor så fair som muligt for dig som kunde.
Levering til GLS PakkeShop
Leveringen sker til den pakkeshop, du valgte, da du lagde din bestilling. I sjældne tilfælde er det ikke muligt for GLS at levere til den valgte pakkeshop. Det kan være fordi, pakkeshoppen ikke har plads eller er lukket. I disse tilfælde vil GLS levere til den pakkeshop, der er nærmest den, du har valgt.
Når din forsendelse er leveret til pakkeshoppen, vil du modtage en e-mail og sms om, at den ligger klar til afhentning. Husk at medbringe gyldigt ID, når du skal hente pakken. Vær opmærksom på, at din ordre kan være sendt i mere end én pakke.
Levering til hjemmet (privatlevering)
Ved privatlevering bliver din ordre leveret på den adresse, du valgte, da du lagde din bestilling. Det sker typisk i tidsrummet kl. 7-16 på hverdage.
Vælger du privatlevering, så skal du være opmærksom på, at du skal være hjemme, da GLS ikke stiller pakken uden kvittering, medmindre du benytter dig af fleksibel hjemmelevering med GLS Fuldmagt via deres hjemmeside. Uden en GLS Fuldmagt tager GLS pakken med til nærmeste GLS PakkeShop.
Fleksibel hjemmelevering med GLS Fuldmagt gør, at du slipper for at sidde derhjemme og vente på din pakke. GLS kan f.eks. stille pakken i carporten, foran hoveddøren eller lignende. Vær opmærksom på, at denne leveringstype ikke egner sig til etageejendomme, og at GLS ikke har adgang til opgange med dørtelefon. Levering med GLS Fuldmagt er på eget ansvar. Når pakken er afleveret på adressen på det aftalte sted, ophører GLS’ erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning. Du kan lave en GLS Fuldmagt her.
Levering til arbejdsplads/firmaadresse
Når du vælger fragtbetingelsen "GLS til arbejdsplads/firmaadresse", får du leveret din pakke til din arbejdsadresse eller en firmaadresse. Bemærk, der skal være et registreret erhverv på adressen. Under personlige oplysninger kan du indtaste den alternative adresse (erhvervsadressen).
Leveringstid
Leveringstiden for din ordre er 1-3 hverdage. Ordre modtaget inden kl. 12 på hverdage afsendes som udgangspunkt samme dag. Der tages forbehold for force majeure. Leveringstiden kan forlænges med 2 dage i spidsbelastningsperioder. Vi sender alle ugens hverdage med GLS. Du vil modtage et pakkenummer til tracking, så du kan følge din pakke fra vores lager og hjem til dig.
Vi leverer hverken til udlandet, eller Færøerne og Grønland.
FORTRYDELSESRET
Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes: Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnede til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Når du handler hos globebuddy.dk, har du fortrydelsesret i 14 dage fra modtagelse af varen for varer som ikke er omfattet af ovenstående undtagelse. Du har selv det fulde ansvar for returfragten såvel som dens betaling. Bemærk, at du skal sende pakken retur til vores lageradresse og altså ikke en pakkeshop.
Ønske om brug af fortrydelsesret kan sendes til hello@globebuddy.dog eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen retur til os.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Returvarer skal sendes til:
Globe Buddy ApS
Messingvej 46A
8940 Randers SV
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen.
Ved uafhentede pakker vil du blive opkrævet de reelle fragtomkostninger for returforsendelsen.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen, dog forudsat vi har modtaget varen retur fra dig eller har sendt os dokumentation for at have returneret den.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret på produkter i henhold til den danske købelov. Det vil sige, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationsretten omfatter ikke prøvepakker bestilt uden betaling.
Hvis du modtager en forkert vare, beklager vi naturligvis og udbedrer fejlen ved hurtigst muligt at sende den rigtige vare. Globe Buddy fremsender straks en ny vare til dig. Du skal bare sende den forkerte vare retur. Dine udgifter til returnering af pakken, refunderes direkte til dig.
Ønske om brug af reklamationsret kan sendes til hello@globebuddy.dog. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af reklamationsret. Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal varen indsendes til os på følgende adresse:
Globe Buddy ApS
Messingvej 46A
8940 Randers SV
KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på e-mail: hello@globebuddy.dog. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, har du følgende muligheder:
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hello@globebuddy.dog.
Øvrige links:
- Forbrugerstyrelsen www.forbrug.dk
- Forbrugerrådet www.taenk.dk
Senest opdateret: 11. januar 2025